Projekt i budowa drogi S1 Pyrzowice - Kosztowy,
odc. Podwarpie - Dąbrowa Górnicza (przebudowa DK1)
Projekt i budowa obejmuje w szczególności:
- 0pracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
- Roboty przygotowawcze.
- Roboty drogowe w zakresie obejmującym:
- budowę drogi ekspresowej S1 o długości ok. 6+950 km,
- budowę węzłów drogowych: Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, Dąbrowa Górnicza Pogoria,
- przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
- budowę dróg innych niż droga ekspresowa w tym zmiana przebiegu istniejących dróg - przywrócenie naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienie dojazdu do nieruchomości,
- budowę dodatkowych jezdni w pasie drogowym drogi ekspresowej,
- budowę zatok do kontroli pojazdów dla służb Policji i ITD,
- budowę lub przebudowy infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na drogę ekspresową,
- obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i dróg krzyżujących się z nią,
- systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
- w przypadku skrzyżowania drogi z linią kolejową - skrzyżowania będzie należało wykonać zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem,
- urządzeń ochrony środowiska, w szczególności: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe,
- infrastruktury dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczające ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
- przebudowy kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych i innych,
- wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórkę elementów dróg, przepustów i innych,
- sieci teletechnicznej na potrzeby Zamawiającego,
- oświetlenia drogowego,
- organizacji ruchu i urządzeń BRD,
- oczyszczenia i udrożnienia istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego,
- po zakończeniu Robót wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe-wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę,
- wykonania napraw w zakresie przywrócenia dróg, nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę, lub budynków uszkodzonych w skutek działań Wykonawcy do stanu technicznego nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy,
- wznowienia/ustalenia/wydzielenia granic pasów drogowych dróg budowanych w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracowania szkicu przebiegu granic tych pasów drogowych,
- wszelkich Robót wynikających z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
- wzmocnienia podłoża gruntowego (w tym podłoża pod dobudowywanym nasypem drogi ekspresowej) i zapewnienia stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych, z uwzględnieniem:
- właściwości gruntów, skał i materiałów
- przewidywanych oddziaływań, które mogą być przyłożonymi obciążeniami (należy przyjmować obciążenie od pojazdów samochodowych równomiernie rozłożone o wielkości 25kPa) lub zadanymi przemieszczeniami (np. spowodowanymi ruchami podłoża)
- wartości granicznych odkształceń
- wymagań określonych w polskich normach - Wykonawca wykona rozbiórkę istniejącego korpusu drogowego.
Projektowane parametry drogi ekspresowej S1 | |
Klasa techniczna drogi | S |
Prędkość projektowa | 100 km/h |
Ilość i szerokość jezdni | 2 x 2 (2 x 7,00 m) |
Szerokość pasa awaryjnego | 2 x 2,50 m |
Szerokość pasa dzielącego | 4,00 m (w tym opaski wewn. 2 x 0,50 m) |
Obciążenie nawierzchni | 115 t/oś |
Kategoria ruchu | KR 6 |
Skrajnia pionowa | 4,70 m |